Internetový časopis pre pôvodné teoretické a výskumné štúdie z oblasti spoločenských vied

Rozvíjanie sociálnych kompetencií žiakov na ZŠ: charakteristiky sociálno-psychologického výcviku

Development of pupils social competencies at basic schools: characterizations of social-psychological exercise

Autor:

Denisa Fedáková, Spoločenskovedný ústav SAV, Košice, dfedak@saske.sk

ISSN: 1335-3608

Abstract

Paper introduces content and experiences learned from psychological training on enhancing social competencies of 7-th class pupils. Detailed information is given about the sample of trainees, form and content of the sessions, rules, school setting, duration as well as about the subjective feelings and observation of the author. In conclusion facts about the way for measuring the effects of the training are mentioned and proposals for the future positive outcomes of the further training implementation are suggested.

Keywords

Social competencies. Basic schools. Pupils. Social-psychological exercise.

Bibliografické informácie (sk)

FEDÁKOVÁ, Denisa. Rozvíjanie sociálnych kompetencií žiakov na ZŠ: charakteristiky sociálno-psychologického výcviku. Človek a spoločnosť, 2006, roč. 9, č. 3.

Bibliographic information

FEDÁKOVÁ, Denisa. Development of pupils social competencies at basic schools: characterizations of social-psychological exercise. Individual and Society, 2006, Vol. 9, No. 3.

Článok v PDF

Zdieľať článok